In samenwerking met Motivaction start TransCity begin 2018 met het veldwerk voor de zesde editie van het mediabereiksonderzoek onder Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse/Arubaanse Nederlanders, aangevuld met de Poolse doelgroep.
Wilt u (met eigen vragen) aan dit onderzoek participeren, neemt u dan contact op met TransCity of Motivaction. Bij participatie ontvangt u zowel een rapportage met de resultaten van uw eigen vragen, als het omvangrijke en unieke mediarapport.
Zoals bekend worden er in Nederland verschillende continu-onderzoeken gedaan om het bereik van televisie-, radio-, print- en online media te meten. Nadeel is echter dat biculturele Nederlanders nog onvoldoende als respondent zijn meegenomen. Ondanks de verrichte inspanningen, blijkt het nog lastig om Nederlanders met een migratieachtergrond voldoende vertegenwoordigd te krijgen in de panels.
Om die reden hebben TransCity en Motivaction in 2007, 2009, 2012, 2014 en 2016 een grootschalig mediabereiksonderzoek gedaan onder Nieuwe Nederlanders. Het veldwerk voor de zesde editie start in januari/februari 2018.
Uit de eerdere onderzoeken kwam onder meer naar voren dat de mediaconsumptie van biculturele Nederlanders substantieel verschilt van die van autochtone Nederlanders; de mate van herkenning in de geboden nationale mediacontent is anders dan die van autochtone Nederlanders; de waardering voor de nationale media verschilt ook van die van autochtone Nederlanders.
De omvang van de doelgroep Nieuwe Nederlanders neemt nog steeds snel toe. Van de totale bevolking van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag valt meer dan de helft inmiddels onder de CBS-definitie allochtoon/inwoner met migratieachtergrond. Landelijk gezien valt inmiddels 30% van alle 20- tot 40-jarigen onder deze definitie.
Daarmee is dit mediabereiksonderzoek onder Nieuwe Nederlanders een onmisbare aanvulling op andere onderzoeken. Neem contact op met TransCity of Motivaction voor meer info.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.