Het zijn vaak de kleinere bedrijven die het best inspelen op de superdiversiteit van de Nederlandse samenleving. Slagerij Schell aan de Rotterdamse West-Kruiskade is landelijk misschien wel het bekendste voorbeeld. Op een willekeurige zaterdag staan er bijna 20 vrouwen en mannen uit bijna even zoveel culturen om hun extreem gevarieerde klantenbestand te bedienen.
Vandaag werd bekend dat Apotheek van der Laan aan de Maashaven in Rotterdam dit jaar de verkiezing van beste apotheek van Nederland heeft gewonnen.
In het Onderzoekprogramma Kwaliteit Apotheken (OKA) van AMP worden apotheken beoordeeld op de kwaliteit van hun farmaceutische zorg- en dienstverlening. In 2016 werd er zes keer een bezoek door een mystery guest afgelegd. Door de vakkundige wijze waarop werd geadviseerd over de gezondheidsklachten van de mystery guests, werd de winnaar bepaald.
Apotheek van de Laan bevindt zich in (waarschijnlijk) de meest multiculturele wijk van Nederland. Binnen het hele team worden zo’n 12 talen gesproken. ‘Dat helpt om de boodschap over te brengen,’ aldus apotheker Herma Lobik vandaag in het AD.
Waar slagerij Schell al sinds 1796 bestaat, is Apotheek van der Laan sinds begin vorige eeuw actief. Kleine traditioneel Nederlandse bedrijven zijn dus uitstekend in staat in te spelen op de veranderende bevolkingssamenstelling in een wijk.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.