Dat de multiculturele samenleving ons veel nieuwe gerechten oplevert, is bekend. Neem alleen al een van de meest populaire caloriebommen van de laatste jaren, de Kapsalon, ontwikkeld aan de Rotterdamse Schiedamseweg. Inmiddels blijkt een nieuwe lekkernij ons land te veroveren, de Afribol, zo meldde RTLZ vorige week en de Volkskrant vandaag.
De Afribol is ontwikkeld door de de Rotterdamse familie Gwanmesia en sinds kort verkrijgbaar in tientallen vestigingen van AH To Go. Op de website van Albert Heijn wordt de Afribol omschreven als een kleine oliebol, maar dan op z’n Afrikaans. Het recept is ontstaan uit een combinatie van traditionele Nederlandse, Afrikaanse en Caribische elementen. De buitenkant is van kokos, de bol bevat rumrozijnen en voor een beetje pit is er een snufje cayennepeper aan toegevoegd. Een verrassende smakencombinatie aldus AH To Go.
Daar komt bij dat van elke verkochte Afribol 12 cent wordt besteed aan de gezondheidszorg in Kameroen, voor het omlaag brengen van het hoge aantal sterfgevallen bij de bevalling. De eerste signalen zijn dat de verkoop van de Afribol hard gaat.
Lees het uitgebreide verhaal in de Volkskrant van vandaag.
Lees hier het artikel op RTLZ.
Check de website van AH To Go voor meer informatie.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.