Marketing Rendement van september 2016 geeft een terugblik op de door TransCity en Motivaction uitgevoerde mediabereiksonderzoeken van de afgelopen tien jaar, inclusief enkele bevindingen uit het in juli 2016 afgeronde meest recente mediabereiksonderzoek onder consumenten met een Turkse, Marokkaanse, Surinaamse, Antilliaanse en Poolse achtergrond.
Concluderend valt te lezen dat het gebruik van sociale media onder bi-culturele Nederlanders intensief is, terwijl het bereik van lineaire media afneemt. Daarentegen selecteren Nieuwe Nederlanders steeds vaker wát zij wáár en wánneer bekijken, beluisteren en lezen.
Kortom, de manier waarop u tegenwoordig commerciële en maatschappelijk relevante boodschappen aan allochtone Nederlanders overbrengt, is aan razendsnelle verandering onderhevig.
Wilt u voor uw merk of maatschappelijke boodschap Nieuwe Nederlanders activeren, dan gebruikt u in toenemende mate profileringstechnieken via sociale en andere online media.
U combineert dit het beste met buitenreclame in zorgvuldig geselecteerde postcodegebieden; de attentiewaarde hiervan is groot.
Vervolgens vult u dit aan met die lineaire media die nog wel goed scoren. Daarbij kiest u onder meer voor advertentie-blokken rondom enkele goed scorende binnen- en buitenlandse tv-programma’s. Op mediatitelniveau en interessegebieden maakt u gerichte keuzes.
Welke keuzes? Die kunt u vinden in het uitgebreide mediarapport 2016 van TransCity en Motivaction. U kunt hiertoe contact opnemen met René Romer van TransCity of Ahmed Ait Moha van Motivaction.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.