Nee dit is geen EtnoMarketing van Albert Heijn. Of toch een beetje? Hoe dan ook, deze webshop werd vorige week gelanceerd in China en telt slechts een honderdtal producten, aldus de Volkskrant. Chinese klanten kunnen er terecht voor eerste levensbehoeften als jodenkoeken, stroopwafels, gewelde abrikozen en mondwater. De nadruk ligt volgens de Volkskrant sterk op producten voor baby’s en (aanstaande) moeders: melkpoeder, Bambix, zwangerschapsolie, billetjescrème, foliumzuur, fopspenen, toetenvegers, etc. Maar ook muesli, shampoo en scheergel behoren tot het assortiment.
Hoewel de webshop volledig op de markt in China is gericht, krijgt het via de Chinese media op deze wijze uiteraard ook aandacht van Chinezen in Nederland, waaronder de grote Chinese studentengemeenschap en naar Nederland reizende Chinese toeristen. Er is immers in toenemende mate overlapping tussen internationale marketing en EtnoMarketing, vooral omdat Chinezen in China en Nederland voor een flink deel dezelfde social media gebruiken, zoals onder meer WeChat, QQ en QZone.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.