Er is ophef ontstaan over de bedreigingen die de veertigjarige Marokkaans-Nederlandse vrouw Elou Akhiat heeft gekregen, naar aanleiding van een artikel in Metro over de door haar gerunde wijnbar aan de Rotterdamse Bergweg.
Zoals ook in ons nieuwe boek over multiculturele marketing ‘De consument bestaat niet’ is beschreven, zijn alcoholische dranken in veel islamitische landen een traditie. Wie kent er niet het Turkse Raki? Of de biermerken Bintang uit Indonesië, Stella uit Egypte en Efes uit Turkije?
En Marokko? Ja, Marokko is een bekend wijnland. De wijngaarden en wijnkelders van Meknès zijn wereldberoemd en een toeristische attractie. Marokkaanse wijnen zijn wereldwijd verkrijgbaar, ook in Nederland. Het is jammer dat Marokkaanse jongeren die een Marokkaans-Nederlandse vrouw bedreigen omdat ze bedrijfsleider is van een wijnbar, veelal onbekend zijn met de cultuur uit het land van hun ouders. Het is evenzeer jammer dat het nieuws over die bedreigingen in de media buitenproportionele aandacht krijgt.
[…] Lees hier ons eerdere artikel over de wijnbar. […]