Facebook heeft voor het eerst de lokale gebruikscijfers vrijgegeven. Maar liefst 7,8 miljoen Nederlanders maken gebruik van Facebook, waarvan 6,1 miljoen dagelijks.
Zes miljoen Nederlanders gebruiken het sociale netwerk via mobile devices, 4,6 miljoen doen dit dagelijks via hun smartphone of tablet.
Tot op heden waren gebruikscijfers altijd gebaseerd op schattingen van onderzoeksbureaus.
Voor adverteerders is de mogelijkheid van targeting het grote voordeel van Facebook ten opzichte van veel andere massamedia.
De initiatiefnemers van dit Etnomarketing-platform kunnen gericht voor u inkopen op onder meer Surinaamse, Turkse, Marokkaanse en Chinese Facebook communities, waarbij we extra effectief kunnen zijn binnen de communities die we zelf beheren, zoals bijvoorbeeld de Facebook Waterkant community (bijna 20.000 fans) of de Bollywood Community:
Social media zijn een mooi aanvullend kanaal voor het gericht en tegen relatief lage kosten bereiken van allochtone Nederlanders. Zoals bekend zaten allochtone Nederlanders al vroeg op Facebook, vooral omdat Facebook, anders dan Hyves, hen de gelegenheid bood en biedt om dagelijks internationaal met vrienden en familie in contact te blijven.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.