Sinds een paar weken heeft Hema hoofddoeken in het assortiment. Een interessant en bewonderenswaardig initiatief. De vraag is wel voor welke doelgroep de Hema hoofddoek aansprekend is. Voor met name een deel van de jonge moslima’s is een hoofddoek immers een belangrijk fashion item. In hoeverre een Hema hoofddoek voldoende past bij de toch vaak trendy manier waarop een deel van de doelgroep zich kleedt, valt nog te bezien.
Wij kunnen ons goed voorstellen dat Mango, Zara, H&M, Bershka of bijvoorbeeld Desigual, om maar een paar willekeurige voorbeelden te noemen, hun reguliere assortiment met jurken, topjes en andere dameskleding, aanvullen met bijpassende hoofddoeken. Voor jonge, modebewuste moslima’s die het dragen van een hoofddoek belangrijk vinden, zal dat mogelijk aansprekender zijn dan een Hema hoofddoek.
Daarom zijn we zeer benieuwd welke voor de doelgroep aansprekende modeketen het voorbeeld van Hema volgt.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.