Ook dit jaar spelen diverse Nederlandse bedrijven in op de islamitische vastenmaand Ramadan en/of het einde van de Ramadan: Eid-ul-Fitre, in de (Nederlandse) volksmond ook wel het ‘Suikerfeest’ genoemd. Zo heeft Albert Heijn in 140 van zijn winkels een Ramadan-display geplaatst. De stelling met de slogan ‘Alles voor de Ramadan. Gewoon bij Albert Heijn’, moet een assortiment van onder meer zoetwaren en gedroogd fruit onder aandacht van de islamitische klanten brengen.
WesternUnion, een bedrijf dat de mogelijkheid biedt om direct geld over te maken naar bekenden naar bijna overal in de wereld, heeft een speciale Ramadan actie opgezet: gedurende de Ramandan van vrijdag 20 juli tot en met 19 augustus kunnen dertig klanten elk € 1500,- winnen bij het versturen/overboeken van geld. Een andere actie is dat WesterUnion deze zomer geen transactiekosten berekent voor het online overmaken van geld naar een bankrekening.
Ook Siebel Juweliers, de toonaangevende juwelier van Nederland, is van plan om in augustus een actie te starten i.v.m. het Suikerfeest. Hierbij is een aantal speciaal geselecteerde artikelen, gedurende een week rond het Suikerfeest zeer aantrekkelijk geprijsd. Het bedrijf wil hiermee meer verschillende culturen trekken naar de 38 winkels.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.